سردار نقدی: زنان در بیداری اسلامی نقشی فعال دارند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، سردار' محمدرضا نقدی ' عصر دوشنبه در نخستین همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب با بیان این مطلب به نقش زنان در بیداری اسلامی اشاره كرد و افزود: زنان نیز همانند مردان نقش مؤثری در بیداری اسلامی دارند به طوری كه امروز نتایج آن در گوشه و كنار دنیا در چهره های شكست خورده استكبار مشاهده می شود.

وی اظهار داشت : حضور زنان در این صحنه ها كمتر نشان داده می شود در حالی كه آنها نقش مؤثری در بیداری اسلامی دارند.

نقدی افزود: حضور زنان در نهضت های بیداری اسلامی تنها حضور فیزیكی در صحنه نیست بلكه بیشتر حضور معنوی است و همانند دوران دفاع مقدس ما در پشت صحنه نقش آفرینی می كنند.

وی ادامه داد: نقش آفرینی مادرانی كه در دوران دفاع مقدس فرزندان خود را برای حضور در جبهه ها ترغیب می كردند، یا مادری كه پنج فرزند خود را یكی پس از دیگری به حضور در جبهه ها ترغیب می كرد و یا همسری كه سالهاست جانباز قطع نخاعی از گردن را پرستاری می كند، بی بدیل است.

نقدی اضافه كرد: این جنبه های جهاد دیده نمی شود و در صحنه مشهود نیست اما این نقش بسیار سخت تر از صحنه های مشهود است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نقش این زنان در نهضت های بیداری اسلامی حتی در بالاترین سطوح الهام بخش است و این مقاومت، صبر و از خود گذشتگی در گوشه و كنار دنیای اسلام بروز و ظهور پیدا كرده است.

وی افزود: امروز كشورهایی مانند بحرین و یمن حضور زنان با پوشش اسلامی در صحنه های انقلاب و بیداری اسلامی آنقدر ملموس است كه باید گفت مردان دوشادوش این زنان نقش آفرینی می كنند.

نقدی گفت: نقش آفرینی زنان بر خلاف تبلیغ سوء كشورها و رسانه های غربی است و هیچگاه با عفاف و حجاب در تضاد نبوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: علت اصلی ستیز غرب با حجاب نیز همین است و حقیقت و لازم و ملزوم عفاف و حجاب ، روحیه ظلم ناپذیری، آزادی خواهی و تسلیم نشدن در برابر زور است.

وی گفت: توانایی صبر و استقامت در برابر ناملایمات از دیگر موارد است كه همراه با عفاف و حجاب زنان مسلمان موجب وحشت استكبار و نظام سرمایه داری غرب شده است.

نقدی افزود: غربی ها بر خلاف ادعای دروغشان برای آزادی زن و برابری حقوق آنان با مردان ، خواهان كنار رفتن حجاب و عفاف هستند در حالی كه زدودن حجاب ناشی از وحشتی است كه از آن دارند.

وی گفت: زنی كه عفاف و حجاب و پاكدامنی دارد حتی اگر در خانه فرعون و یا در خانه استبداد باشد وقتی حكم شرعی صادر شود آن را اجرا می كند و با وجود چنین زنانی قراردادهای استعماری قابل اجرا نیست كه همه تجربه امروز مبارزات ، این را نشان می دهد.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله مهدوی كنی، آیت الله تسخیری ، سردار نقدی از تندیس حجاب اثر 'ممرو شروینی' رونمایی و از طلایه داران فعال در عرصه عفاف و حجاب در بخش داخلی و بین المللی تجلیل شد.

نخستین همایش عفاف و حجاب عصر دوشنبه با حضور جمعی از میهمانان خارجی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

فراهنگ **1355 ** 1574





:: برچسب‌ها: جشنواره , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: